logo
درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)
 

 
[-]
آخرین ارسالی ها
طراحی سایت رژیم غذایی
شروع کننده:baharnpco آخرین ارسال توسط:baharnpco پاسخ ها:0 طراحی صفحات وب مشاهده:1 زمان:امروز
طراحی سایت رژیم غذایی
شروع کننده:baharnpco آخرین ارسال توسط:baharnpco پاسخ ها:0 مقالات کامپیوتر مشاهده:1 زمان:امروز
طراحی سایت بازیگری
شروع کننده:baharnpco آخرین ارسال توسط:baharnpco پاسخ ها:0 معرفی وب سایتها و وبلاگها مشاهده:1 زمان:امروز
ایمنی بالابر نفری
شروع کننده:kandokav آخرین ارسال توسط:medicalhealth پاسخ ها:2 گفتگوي آزاد مشاهده:55 زمان:امروز
نفخ شکم
شروع کننده:medicalhealth آخرین ارسال توسط:medicalhealth پاسخ ها:0 گفتگوي آزاد مشاهده:24 زمان:امروز
شهربازی سانوی لاگون sunway lagoon
شروع کننده:shahrebazico آخرین ارسال توسط:shahrebazico پاسخ ها:0 گفتگوي آزاد مشاهده:7 زمان:امروز
کلینیک لیزر|دکتر علیرضا زارعی|درمان بواسیر، هموروئید، شقاق، فیست
شروع کننده:medicalhealth آخرین ارسال توسط:medicalhealth پاسخ ها:0 گفتگوي آزاد مشاهده:28 زمان:امروز
کلینیک نوین تخصصی ترین مرکز ارائه دهنده خدمات درمانی
شروع کننده:medicalhealth آخرین ارسال توسط:medicalhealth پاسخ ها:0 گفتگوي آزاد مشاهده:27 زمان:امروز
تابلوسازی نیکان تیام
شروع کننده:medicalhealth آخرین ارسال توسط:medicalhealth پاسخ ها:0 گفتگوي آزاد مشاهده:27 زمان:امروز
ونک لیزر|درمان هموروئید ،بواسیر، شقاق ،فیستول ،کیست مویی با لیزر
شروع کننده:medicalhealth آخرین ارسال توسط:medicalhealth پاسخ ها:0 گفتگوي آزاد مشاهده:29 زمان:امروز
Plugin By Hamed


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هنگام افطار از مصرف چه مواد غذايي بايد اجتناب كنيم؟
۱۹-۶-۱۳۸۷, ۰۶:۴۲ عصر
ارسال: #1
هنگام افطار از مصرف چه مواد غذايي بايد اجتناب كنيم؟

مصرف خرما در ماه مبارك رمضان در تنظيم قند خون بسيار مفيد اســـت لــذا تـــوصيه مي شود كه در وعده افطار حتي المقدور 5-3 عدد خرما مصرف شود. از مصرف بيش از حد خرما نيز مانند ساير شيريني هاباید پرهيز شود. به طور كلي توصيه مي شود به جاي مصرف انواع شيريني ها مثل زولبيا و باميه كه فقط حاوي انرژي و فاقد مواد مغذي (ويتامين ها و املاح) هستند، از مواد غذايي طبيعي شيرين مثل خرما، كشمش و انواع ميوه استفاده شود. افراط در مصرف انواع شيريني به هنگام افطار چاقي و اضافه وزن را به دنبال خواهد داشت. مصرف آب زياد به هنگام صرف افطار سبب اختلال در هضم مواد غذايي مي شود. بعد از صرف سحري نيز بســـياري از افراداز بيــــم تشنــــگي در طول روز به مقدار فراوان آب مي نوشند كه كار درستي نيست.

توصيه مي شود روزه داران عزيز از مصرف تنقلات زياد در فاصله افطار تا سحر پرهيز كنند. اين قبيل مواد دير هضم هستند و سبب مي شوند كه به هنگام سحر به دليل پري معده ميل به غذا كاهش پيدا كند. همچنين، مصرف مـــواد غذايي سنگين، دير هضم، پر چرب و سرخ شده به هنگام افطار مناسب نيست. به طور كلي توصيه مي شود به جاي غذاهاي چرب و سرخ شده از غذاهاي آب پز و بخارپز شده استفاده شود.

ماه مبارك رمضان فرصت مناسبي براي ترك برخي عـــادات غلط است. به عنوان نمونه همگان مي دانند كه مصرف سيگار براي سلامتي مضر است و نه تنها سلامت خود فرد بلكه سلامت اطرافيان فرد را نيز به مخاطره مي اندازد. ماه مبارك رمضان كه ماه اطاعت از امر خداوند و مقاومت در مقابل وسوسه هاي شيطاني است اين فرصت را در اختيار افراد سيگاري قرار مي دهد كه مقدمه ترك دائم و يا حتي موقت سيگار را فراهم كنند.

اميد است با رعايت تغذيه صحيح در اين ايام پربركت و پرفيض، ضمن حفظ سلامت تن با پيروي از احكام خداوند متعال و انجام عبادات و مناجات در اين ماه مبارك بتوانيم روح و روان خود را صيقل دهيم.

امضاء
[img][تصویر:  574549583.jpg][/img]
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۰-۶-۱۳۸۷, ۱۲:۴۷ صبح
ارسال: #2
RE: هنگام افطار از مصرف چه مواد غذايي بايد اجتناب كنيم؟

خيلي ممنون ازموضوع مفيدتان

امضاء
عجب معلم بدی است این طبیعت که اول امتحان میگیرد بعد درس میدهد

aj8866@gmail.com
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۱-۶-۱۳۸۷, ۰۵:۵۴ عصر
ارسال: #3
RE: هنگام افطار از مصرف چه مواد غذايي بايد اجتناب كنيم؟
مرســـــــي مجهول .. موضوع مفيدي نوشيتيد .. !!
امضاء
به اميد گزیر روشنتر و موفقتر
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:

 Quick Theme:


 


زمان کنونی: ۲۸-۸-۱۳۹۷, ۰۵:۳۱ عصر