logo
درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)
 

 
[-]
آخرین ارسالی ها
چند نکته در مورد ثبت برند مبلمان بخوانید
شروع کننده:kara sabt آخرین ارسال توسط:kara sabt پاسخ ها:0 گفتگوي آزاد مشاهده:5 زمان:امروز
نمایش سایت به عنوان رتبه یک
شروع کننده:azadehsadeghi آخرین ارسال توسط:azadehsadeghi پاسخ ها:0 گفتگوي آزاد مشاهده:5 زمان:امروز
بهترین وکیل طلاق در مشهد - آسا وکیل
شروع کننده:reza147 آخرین ارسال توسط:reza147 پاسخ ها:0 مباحث متفرقه مشاهده:15 زمان:دیروز
Cpanel چیست و چرا برای مدیریت هاست مناسب است
شروع کننده:pooyany97 آخرین ارسال توسط:pooyany97 پاسخ ها:0 مقالات کامپیوتر مشاهده:122 زمان:دیروز
کسب و کار اینترنتی با وردپرس
شروع کننده:tarahimodern آخرین ارسال توسط:tarahimodern پاسخ ها:0 مقالات کامپیوتر مشاهده:9 زمان:دیروز
تابلو فلکسی
شروع کننده:saraariana آخرین ارسال توسط:saraariana پاسخ ها:0 گفتگوي آزاد مشاهده:16 زمان:دیروز
چگونه آیفون تصویری خوب را انتخاب کنیم؟
شروع کننده:tarahimodern آخرین ارسال توسط:tarahimodern پاسخ ها:0 گفتگوي آزاد مشاهده:30 زمان:دیروز
آشنایی با انواع آیکون های طراحی سایت
شروع کننده:azadehsadeghi آخرین ارسال توسط:azadehsadeghi پاسخ ها:0 گفتگوي آزاد مشاهده:12 زمان:دیروز
buy STAMPING PARTS
شروع کننده:laiyuan آخرین ارسال توسط:laiyuan پاسخ ها:0 چهره ها مشاهده:10 زمان:۲۷-۲-۱۳۹۸
Irregular Double Handle Torsion Springs
شروع کننده:laiyuan آخرین ارسال توسط:laiyuan پاسخ ها:0 چهره ها مشاهده:8 زمان:۲۷-۲-۱۳۹۸
Plugin By Hamed


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تغذيه نامناسب ، آغاز بيماريهاي خطرناک
۲۳-۸-۱۳۸۶, ۰۲:۳۶ عصر
ارسال: #1
تغذيه نامناسب ، آغاز بيماريهاي خطرناک
  • تغذيه نامناسب يعني مصرف مواد غذايي مضر و ناسالم . با افزايش مصرف انواع ميوه و سبزيجات و مواد غذايي سالم ، سلامت خود را بيمه کنيم .
  • با توجه به اينکه در کشور ما از هر ۸۰۰ مرگ در روز ۳۰۰ مورد آن به علت بيماري هاي قلبي عروقي است ، پس با کاهش مصرف چربي ها و نمک از اين بيماري جلوگيري کنيم .
  • براي پيشگيري از افزايش فشار خون ، مصرف نمک را کاهش دهيم .
  • تجمع چربي در نقاط مختلف بدن سبب بدشکلي آن نواحي مي شود ، با انجام تمرينات ورزشي به حفظ ترکيب و زيبايي اندام هاي خود کمک کنيد .
  • مصرف بيش از اندازه روغن ها ، چربي ها مواد قندي و نمک خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي - عروقي ، فشار خون ،‌چاقي ، ديابت و برخي از سرطان ها را افزايش مي دهد .
  • به هنگام طبخ غذا تا حد امکان نمک کمتري به غذا اضافه کنيم و آن مقدار کم نيز نمک يددار باشد .
  • براي کاهش مصرف چربي ها ، غذاها را به صورت کبابي ، تنوري ،‌بخارپز يا آب پز تهيه کنيم و در صورت سرخ کردن از روغن مايع مخصوص سرخ کردن استفاده کنيم .
  • از مصرف بي رويه شيريني هاي خامه دار ، چيپس ، سس سفيد سالاد ، سوسيس ، کالباس ، کله پاچه ، مغز ، دل و قلوه که حاوي مقدار زيادي چربي هستند اجتناب کنيم .
  • به منظور کاهش ابتلا به بيماري هاي قلبي و فشار خون ، چربي قابل رؤيت گوشت هاي قرمز و پوست مرغ را قبل از پختن جدا کنيم .
  • متوسط مصرف مواد قندي در کشور ما ۴۰ درصد بيشتر از مقادير مورد نياز است . مصرف زياد مواد قندي و شيريني ها منجر به چاقي و ديابت و بيماري هاي قلبي و عروقي مي شود ، پس به منظور پيشگيري از ابتلا به بيماري هاي قلبي و ديابت سعي کنيم از مصرف انواع نوشابه هاي صنعتي ، آب نبات ، شکلات ، شربت ، مربا ، شيريني هاي خشک و تر که حاوي مقادير زيادي مواد قندي هستند ، خودداري کنيم .
  • به جاي نوشابه هاي شيرين گازدار و آب ميوه هاي صنعتي از نوشيدني هاي سالمتر مانند آب ، دوغ و آب ميوه هاي طبيعي استفاده کنيم .
  • در صورتي که به جاي قند ، تنقلات خشک نظير انجير خشک ، کشمش و خرما استفاده مي کنيم ، به خاطر داشته باشيم که اين مواد نيز حاوي مواد قندي هستند پس در مصرف آنها زياده روي نکنيم و نظر به اينکه مواد غذايي شيرين نظير زولبيا ، باميه ، حلوا ، شله زرد ، خرما داراي مقدار زيادي قند هستند ، از اين گونه مواد بسيار کم مصرف کنيم .
  • با مصرف موادغذايي حاوي سبوس نظير نان هاي سبوس دار به حفظ سلامتي خود کمک کنيم .
مصرف زياد نمک از مهمترين عوامل افزايش فشار خون است
  • براي پيشگيري از افزايش فشار خون ، مصرف نمک را کاهش دهيد .
  • به هنگام طبخ غذا ، تا حد امکان نمک کمتر به غذا اضافه کنيد .
  • مصرف نمک را کاهش دهيد . ولي براي همان مقدار کم از نمک يددار استفاده کنيد .
  • به غذاي کودک زيريکسال نمک اضافه نکنيد تا ذائقه او به غذاهاي شور عادت نکند .

شايعترين علت مرگ و مير در کشور بيماري هاي قلبي - عروقي است . از هر ۸۰۰ مرگ در روز ۳۰۰

مورد آن به علت بيماريهاي قلبي

عروقي است .
  • براي پيشگيري از افزايش کلسترول خون ، به جاي روغن حيواني و روغن نباتي جامد از روغن هاي مايع مانند روغن زيتون و روغن آفتابگردان استفاده کنيد .
افزايش مصرف مواد قندي موجب چاقي مي شود . چاقي زمينه ساز ابتلاي انسان به بيماري هاي قلبي - عروقي ، ديابت نوع دوم و برخي از انواع سرطانهاست .
  • متوسط مصرف مواد قندي در کشور ۴۰ درصد بيشتر از مقادير مورد نياز است . مصرف زياد مواد قندي و شيريني ها منجر به چاقي مي شود .
  • انواع نوشابه هاي صنعتي ، آب نبات ، شکلات ، شربت ، مربا ، شيريني هاي خشک و تر حاوي مقادير زيادي مواد قندي هستند . در مصرف آنها افراط نکنيد .
  • مواد غذايي شيرين نظير زولبيا ، باميه ، حلوا ، شله زرد ، خرما و ... که در مراسم و يا روزهاي خاصي از سال مصرف مي شوند ، مقدار زيادي قند دارند . از اين گونه مواد خيلي کم مصرف کنيد .
  • سبوس غلات حاوي الياف گياهي ومواد مغذي است . مصرف مواد غذايي حاوي سبوس نظير انواع نان هاي سبوس دار در سلامتي انسان مؤثر است .
امضاء
[img][تصویر:  574549583.jpg][/img]
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

 Quick Theme:


 


زمان کنونی: ۲۹-۲-۱۳۹۸, ۰۵:۵۶ عصر